lördag 16 juli 2011

Nu är det drag i Krok...


















Efter ett välbehövligt sommarlov för hundarna är det nu dags att börja tänka på hösten. I dag började upptrappningen mot en höst i toppkondition. Dragselarna fick komma fram efter att ha hängt i dvala sedan i maj, det var ett lyckligt gäng som fick selarna på sig, sele betyder arbete och det är det bästa som finns i det här gänget. Om jag inte visste bättre kunde man tro att det var ett spann med huskys stod på startlinjen, jag har då aldrig hört maken till att mina hundar har varit så högljudda , de ylade och skrek av lycka. Idag startade vi försiktigt med en dragrunda på 6 km, måste vara försiktig med tassarna så det inte blir skavsår.
Bilderna får tala för sig själv

5 kommentarer:

Jane Hagström sa...

Ha ha.. härlig bild.. Har precis avklarat en runda jag med fast med mountainbiken... men jag å så har jag ju bara tre "Huskys" :-)

Unknown sa...

Om Darling är lika "galen" som Mim så har du snarare 5 huskys... ;-)

Jane Hagström sa...

Helt sant! Hon älskar att dra.. tar aldrig slut...Men lilla Pika som jag har är som 5 husky hon också.. urstark fast hon är liten =) Det gäller att hålla tungan rätt i mun ;-)

Britt-inger sa...

Ser ut att gå undan på järnvägen där /Britt-Inger

Unknown sa...

Nog för att hundarna jobbar som ett lok men någon järnväg har vi ännu inte här i Krok :-)