fredag 8 juli 2011

Prazzel snart 3 månader





Prazzel är nu snart 3 månader och är på upptäcksfärd varje dag, hon är en tuff och framåt valp som inte räds mycket här i livet. Hon har lätt föratt lära sig och är otroligt skoj att hålla på med, någon dressyr håller vi inte på med utan det är fostran i det dagliga livet som gäller och allt är roligt.  Inkallning och sitt på visselpipan sitter riktigt bra, även stanna kvar börjar funka. Jag fick en riktig genomkörsare i går på att träna stanna kvar när jag skulle gå ner med soptunnan, vill inte ha med mig några hundar ner mot vägen och efter att jag tagit tillbaka Prazzel minst 10 gånger så förstod även hon vad som gällde och låg fint kvar tills jag kom tillbaka. Det var den svettigaste soptunneturen jag haft i alla fall ;-)
Igår stod Prazzel för en duva som satt och åt på backen för första gången, jag blir lika glad varje gång jag ser en liten valp i sitt första stånd på fågel, de ser så otroligt söta ut, det sitter inpräntat i generna tror inte de själva förstår vad som händer eller varför de "fryser" fast.

Inga kommentarer: