måndag 18 juli 2011

Regn idag

Vad är det för showhund...... aha det är Tasha

Godis 

Min egna lilla Häkza
Ditzie










































I dag har det varit en grå och regnig dag vilket passar alldeles utmärkt då det var stadsbesök inplanerat.Stan är alltså Östersund. Insåg att jag behövde ett nytt pass då mitt gamla gått ut  samt att frys och kylskåp behöver fyllas på inför kommande kurs och Zetterjärns träff. Det blir en intensiv period med först 3 dagars kurs för att sedan hoppa över på 3 dagars Zettertjärns träff som avslutas med 3 dagar på Fäviken i Roburs monter. Efter det behöver jag nog vara oplanerad några dagar :-)


Det passade även bra med vilodag för hundarna idag, förutom konditionsträning i form av drag har det även varit dressyr o fågelträning på schemat för de yngre under helgen. Passade även på att köra lite med Godis för att se var hon ligger med tanke på att hon mer eller mindre stått stilla det senaste året. De var dock inga problem, hon visade upp fina fågelarbeten med komplett lugn, måste nog ta mig en funderare över hennes närmaste framtid , jaktprovsstart kanske ??!!!
Mest glädjande är nog ändå att Anji har hittat bromsen och både står och respekterar fågel, nu ska det bli spännande att se hur hon sköter sig "in real life" på fjället!! Dessvärre var det slut på batteri i kameran när det var hennes tur....


Inga kommentarer: