fredag 19 augusti 2011

Hem för att packa om!!!!!!!!!



Bleika håller utkik och Ditzie kör




































Försökte uppdatera bloggen i går men kom inte in...någon son vet varför det blir så??


Vi är nu hemma för att packa om inför helgens tripp till Ljördalen och Gordon Castle. Där blir det start av unghundar samt dömning en dag!! Ska bli skoj att få se många kända ansikten, det har även utlovats en bättre middag i vår stuga på lördagen, hoppas att vi har något att fira dessutom :-)


Jag är nöjd med unghundarna Nikez och Tasha efter vår fjälltur men på ett  jaktprov kan allt hända. Hade även en tur ut med Blacky (Blaza-Faun) och hennes matte, hon är fortfarande väldigt ung men det var en trevlig hund att se på.
Som vanligt var resan ner från fjället ett stressmoment, den här gången höll jag dessutom på att glömma en hund halvvägs.
Vi tar det från början, först ska vi alla åka båt, den här gången var det endast 6 hundar i båten min lilla packning jag och en båtföraren, alltså hur lugnt som helst. Efter en något guppig men annars lugn tur går jag hundar och packning i land på ett näs medan båtföraren hämtar nästa båt. Jag bär över packning och hundar till nästa sida av näset och inväntar båten, alla hundar sitter runt mig. Båten kommer, lastar i packning (där bl annat min dataväska finns med) och hundar i båten och drar en lättnads suck,SKÖNT det här gången gick allt lugnt till väga, vi lägger ut båten och jag räknar hundar, 1,2,3,4,5....nämen.....det FATTAS en hund. Jag visslar och  Häkza kommer rusande och slänger sig i vattnet och börjar simma, Fine, tills jag ska lyfta upp henne i den ganska höga båten, hon väger bly just då , båtföraren kommer till undsättning, 2 personer, 5 hundar och en blöt halvvägs upp ur vattnet ALLA på samma sida. SHIT nu kommer det snart in vatten, vi klarade oss med några cm MEN min data väska for ner på durken, där VAR det vatten och inte var väskan vatten tät heller...  Alla ombord, en lugn tur på nästa sjö och alla kommer iland på nästa brygga där 4-hjulingen väntar. Vis av erfarenheten av att sitta på en skumpig vagn efter denna beslutar jag mig för att gå några km ner till bilen, jag genar då över tunga blöta myrar , xtra tunga denna dag då regnet forsat ner men hellre det än att försöka hålla kvar 6 hundar i den skumpiga vagnen där de hoppar ur en efter en. Efter en kvart på myrarna ringer båtföraren och frågar om jag bär en av mina väskor själv, Nej så klart inte?? Nähä då har den väl hoppat av då, jag vänder !!!!  Väl vid bilen var alla mina väskor med , en hade legat kvar i båten, vis check av datorn var det blöt i ena hörnet men som Ni ser fick den inga men :-))))



Innan nedfärden hade jag varit ute på fjället med Kazzan, Bleika, Tasha och Ditzie, jag skulle kolla en nyckel till ett vindskydd som var låst och där nyckeln på plats försvunnit. Regnet vräkte ner på morgonen men så sken det upp och såg ut att ge sig, vi skyndade oss iväg, eftersom jag skulle kunna gå in i vindskyddet för att värma mig och äta lite. ....... Jaha så klart börjar det regna när jag hunnit iväg, dessutom dimma, men jag hittar fram och ser fram mot att få komma in och göra upp eld med mig hade jag 5 olika nycklar....tror Ni att någon passade???? NEJ. Jag fick gå in på dass för att värma mig en stund!!  Tror Ni det var någon fågel i det vädret, NEJ eller  rättare sagt hade en fin kull efter 100 m och ytterligare en kull 100 från huset. Alltså en helt onödig tur på 3 timmar  ...... och så går då våra dagar :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jösses, akta hjärtat!!!!