tisdag 12 februari 2013

När motståndet övervinns

I går hade vi årets bästa fjälldag. 

Jag hade veterinärtid på fm så det blev efter lunch innan vi kom ut. Vädret var lite halvdant, mulet, bara -7 men ganska sur vind ......kändes rätt OK att sitta kvar i en varm bil.

Men hundarna var redo, på med skidorna och ta turen upp på fjället, det hae kommit en hel del snö och det var ganska tungt och dessutom börjar det med uppför, uppför...... Jag hade klätt mig allt för varmt men det är lätt avhjälpt med lager på lager

När vi kom upp på fjället hade vi fågel med en gång, Anji & Tasha busade till det, j.....a skithundar ( älskar dem ändå :-))

Bleika fixade den första godkända situationen, trygga fåglar så det blev resning .

När dagen summerades hade Bleika 4 fågelarbeten, Ditzie 3, Prazzel 2 & Tasha 2

Springa efter listan vanns av Tasha med 2 eftergångar ( som jag såg, misstänker minst 1 till)
Prazzel 1 på stöt, Anji ?? , Bleika 0, Ditzie en halv :-)

Motivationen var lite låg när vi var på väg men desto högre när vi vände hemåt, i gengäld fick vi massor av energi.

På grund av det usla ljuset så lämnade jag kameran i bilen, bjuder på några "gamla"  bilder






Inga kommentarer: