torsdag 28 februari 2013

Nu börjas det

Då är det dags igen.... ny jaktprovssäsong, nya mål och förhoppningsvis nya hundar till start.

I dag packar jag bilen för att åka mot Lifjellet, där jag ska döma 2 dagar och starta Prazzel i UK och Tasha i AK. Det blir Tashas första start som "vuxen".... bara det att så värst vuxen är hon kanske inte ;-)
Hade även planer på att starta Anji  (IRWS) men hon löper så vi får skjuta hennes debutstart på framtiden, det ska dock ske under våren.

Just nu är det full storm här och det har lovats massor med snö under helgen, jag hoppas att de har siat fel och att vi får lika fint som på senaste träningsturen i början av veckan .

Har lovat mig själv att inte döma så mycket detta år utan ägna mig åt egna hundar men det är svårt att säga nej jag vet hur jobbigt det kan vara att sy ihop jaktproven  och att få tag i domare, därför har jag redan tackat ja till fler än jag tänkt.

Jag skulle heller inte ta på mig att stå som ansvarig för några prov ....
Hmmm ...   det gick ju riktigt dåligt, jag står som jaktprovsansvarig på 5 prov under våren men med duktiga och ambitiösa medarbetare kommer det att gå bra.

Jag vill dock skicka en  kaktus till Er som startar på prov efter prov, år efter år utan att ge något tillbaka i form av frivilligt arbete i klubben. Jag vet att alla inte kan data eller har förmågan att organisera ett jaktprov MEN det finns så mycket annat att göra!!

Jag håller så klart en tumme för alla de Zettertjärns hundar som ska starta upp provsäsongen under helgen .










1 kommentar:

Michael Öberg sa...

Vi håller tummar o tår. Spark i baken !