måndag 4 mars 2013

Friska vindar

Det har det varit under helgen som passerat, det utlovade vädret stämde alltså. Det var inte riktigt lika illa på Lifjellet där jag  var som här hemma ....... men det snöade och blåste rejält, dock genomfördes alla 3 dagarna på jaktprovet.

På fredagen startade jag Prazzel och Tasha. Prazzel var lite väl upptagen av mig, att hon blir slagen på fågel tillhör inte vanligheterna, men det blev hon.....   beroende på att hon kom in till mig all för ofta. Misstänker det har med hennes nyligen avslutade löp att göra.

Tasha gick mycket bra i sin första start i AK i både tungt före och på lättsprunget kalfjäll, hittade fågel gjorde hon också, hade önskat det hade varit nere i skogen men naturligtvis hittade hon en "dum" ripa som satt på kalfjället i blåsten .....  det blev en frisk resning men en ännu friskare eftergång . Jaja, jag är nöjd ändå, visse att hon inte är helt pålitlig ännu om jag inte är helt upp på ryggen på henne vid fågelarbete.

Izak fick sig en 3 VK i Hemsedal igår och är med i dagens Final .....  fick  nyss ett meddelande om att han hade 2 fågelarbeten med resning så nu är jag nervös .....

Ser att några av barnbarnen varit ute i helgen Krabbenesmyras B-Taiga ( Z. U-Flax/Wyndancer Thunder) jobbade till sig 2 x 2 UK  , Grattis till ägaren Roger Tömmerholen

Bukkafjellets Fauna ( Langsundets Faun/Börgsjitens Arga ( Z. Santi-Finnvolas Zico) fixade 3 fågelarbeten i går i storm och snö och fick en välförtjänt 1 AK  Grattis till ägare/uppfödare: Arild Dahl

Börgsjitens Diero (Z. Santi av Andöya/ Whiskey River Luke) 1 AK , önskar Gunnar Martinsen stort lycka till i VK med Diero

Hurra Fjellets Nitrogen ( H.Bell-Bell (Z. Quezedillia/M. Dollar)/ Norkampens Balo) Henning Kristiansen fick 1 AK i Hallingdal, Gratulerar

Grattis även till Mona & Marius Aakervik duktiga uppfödare i Kennel Börgsjitens




2 kommentarer:

Michael Öberg sa...

Först vill jag skicka ett stort grattis till Prazzel för sitt fina sök. Det är så där man kommer åt stora o gammla tjädertuppar. Med bra kontakt och ett nära sök, det är det enda receptet. Tror att du har en bra skogshund i Prazzel, så skäll inte på henne :-) Sen måste jag säga att du är beundransvärd som far med brädlappar på fötterna i skitväder o tycker det är kul. Hatten av för dig Kina !

Unknown sa...

Tack Miche !!...Du har rätt,Prazzel är en duktig skogshund...och jag skäller aldrig på söta Prazzel :-)