måndag 18 mars 2013

Helgen som var

Jag har hört att det har varit knallfint väder över i stort sette hela Sverige UTOM i Sälen, där det var riktigt skitväder, kallt, blåsigt och dimma. Alla kläder som fanns med i säcken (och det är inte lite) hade jag på mig, för frysa är det värsta jag vet. På grund av vädret var även fåglarna som bortblåsta. I lördagen SKL var det Ditzie som var närmast men ibland vill det sig inte :-(

I går dömde jag , vi hade 3 fåglar under dagen och av det blev det 3 premier. Det var mycket speciellt att få dela ut en 1 UKL till en mycket speciell ES tik med förare, det blev både tårar och skratt när premien var klar.

Men Sälen är alltid ett trevligt prov, vare sig väder, vind och fåglar är med eller mot oss, har de en fantastisk provledning och stämningen är alltid på topp.

Att mina valpköpare tar premier på sina hundar är alltid lika roligt men extra skoj är det när en nybörjare lyckas med att jobba ihop till en premie. I lördags var det Zetterjärns Pop Ztar ( Z. U-Hell/Hurrafj. Troy) som på deras första jaktprovsstart i Meråkerfjällen lyckades med att efter ett flott fågelarbete få en 3 UK. Stort Grattis till Rune och Ztarra. Jag är så stolt över Er.

I Norge är Gordon setter laget uttaget till lag NM på Andöya och det består av följande hundar
Zettertjärns Izak förare: Espen A Hansen
Bukkafjellets AF Fauna förare: Arild Dahl
Buskogens AK Trixie förare. Thomas Svensen

På torsdag går lag NM , vi kryssar fingrarna för GS laget och önskar dem "skit jakt"





Inga kommentarer: