fredag 15 mars 2013

Provhelg

Det är många Zettertjärnare som ska starta på jaktprov i helgen, mest spännade blir det nog för Salza ( Bleika/Taiko) som har sin första provstart på lördag, 11 månader gammal. Vi håller en extra tumme för Salza och hennes ägare.

Jag åker till Sälen tillsammans med Ditzie och Bleika för att starta i Segrar Klassen, hade även anmält Prazzel men jag drog henne då hon är väldigt "mammig" efter sin löp. Då jag även ska döma en dag känns det inte rättvist att skickas henne med en annan förare.

Jag är väldigt nyfiken på att se hur det går för Niezti "Nora" (Häkza/Bajas)  i Sälen då hennes ägare Putte har lovat mig att sluta snusa den dagen det går riktigt bra för Nora !!!

Så om  Ni möter en "sur" Putte någon gång framöver så vet ni varför han är sur....Nora har tagit 1:an i Öppen Klass :-D

Ha en fin helg och lycka till all Ni som ska starta Era hundar i helgen!!








Inga kommentarer: