torsdag 16 maj 2013

Kärlek vid första ögonkastet ...?!

I måndags körde jag till Steinkjer och hämtade upp Thunder, han visste nog att han skulle följa med mig hem, för han kom fram till bilen med en gång och ville hoppa in..... inte mycket stress där inte, märkte inte av honom på vägen hem , det var som att ha en av mina egna hundar i bilen.

Jag släppte in honom till Ditzie när vi kom hem men hon var inte intresserad, bara irriterad på honom. 
Jag tog dem på en liten tur i skogen och då ville Ditzie leka vilket Thunder gärna ställde upp . 
De fick flytta in i Dog Lodgen och efter lite uppvakting var Ditzie betydligt mera positiv till sin kavaljer och efter 5 min satt de ihop, otroligt skönt med okomplicerade hundar.

Thunder är en mycket trevlig,lugn och harmonisk hund med stort självförtroende, smälter fint in i flocken , han har varit med på kvällsturerna som han ser ut att uppskatta stort. 
I går var det rastning med 4 hjulingen , det gillade han , härligt tryck när han springer, ville gärna ligga först men det fanns några som var snabbare (Häkza, Stållan , Mella).

Det blir mycket spännande med denna parning,Ditzie och Thunder känns som en lämplig "match "....    skulle gärna ta en valp från denna kombination själv ;-)








Inga kommentarer: