lördag 11 maj 2013

Wyndancer Thunder

Jag har varit i valet och kvalet om jag ska para Ditzie på denna löp, det betyder att jag har valpar under jakten, men problem är till för att lösas och det har hänt förut att jag har haft valpar på denna tid, kanske blir det en af Rensjön kull igen .

Jag har en längre tid funderat på hanhund till Ditzie och mina funderingar fastnade hos Thunder, till stor del beroende på att han avlat så bra med Z. U-Flax.
Ditzie blir ett led till då U-Flax och U-Hell "Mim" är kullsyskon, Mim är då mor till Ditzie. 
Far till Ditzie är INT NO SE  JCH NORD UCH Rippy's Tex. 

Jag tror att denna kombination kan bli riktigt spännande. Ditzie är en stortgående väl revierande tik som alltid ger 100 %, hon har kommit i fågel på de flesta av sina jaktprovsstarter men till en början slet vi lite med hur fågeln skulle behandlas.

Thunder är en Import från USA född 2009-04-29 
(Wynd Dancer Tenasscity-Wynd Dancer Patriot) 
Han är startad på jaktprov i Norge med resultaten 2 x 1 UK, 2 x 2 UK, 3 UK
På utställning har han Very Good
HD status fri med A höfter
Clear (Fri) för PRA

Den senaste hösten och vintern har Thunder bott på fjället och verkligen fått prova sig vad det gäller jakt. 
Om Ni vill läsa mera om Thunder's äventyr till fjälls  Et Vilt Liv
Här finns länk till Thunders HS på Rypeveiens Kennel
Länk till Thunders uppfödare

Bilder är lånade från Et Vilt Liv och Rypeveins Kennel









Inga kommentarer: