tisdag 21 maj 2013

På utflykt

Jag har varit i Vårgårda i 2 dagar på Ambassadörsträff med den bästa samarbetspartner man kan ha, nämligen BOZITA/ROBUR.
Vi har haft 2 mycket givande och roliga dagar där vi har fått massor av information och mycket matnyttiga tips.

Ambassadörsgänget är ett härligt gäng som har hundar inom  hundsportens olika grenar, det är drag, vallning, jakt, lure coursing  utställning, agility, lydnad och säkert något jag glömt...
Det är en imponerande samling med duktiga hundmänniskor som ROBUR gänget samlat ihop, det är en lång meritlista med SM, EM och VM titlar som fanns i konferens rummet på Doggy Lantmännen i Vårgårda.

Efter en fullspäckad dag blev det buss ut till kvällens aktiviteter som innehöll mycket motorer....alltså inte mina grenar i den 5 kamp som alla kämpade till sitt yttersta för att vinna....  tävlingsinstinkten var på topp hos alla :-)

Att köra en felstyrd bil där din tävlingspartner gasar och bromsar medan den andra styr den felvända bilen var inte så lätt men de flesta fixade det imponerande bra, själv var jag usel
I traktorracet var det inte alla som hittade bromsen , såg rätt skoj ut när "bonden" springer efter traktorn i leran och försöker få stopp på ekipaget ( nää, det var inte jag ) , skottkärrekörning med personlast, gå på styltor, snabbast att såga, köra långvolvo med två fronter med styrning var andra utmaningar som vi fick ta oss an...allt med mycket skratt och gott humör. 
(Förresten så vann mitt lag.... trots att jag var med ;-) )

Vi fick även prova ut våra nya profilkläder, visst är de ovanligt klädsamma ?????


Inga kommentarer: