torsdag 26 september 2013

Helgen som gick

Det var olidligt spännande att få rapporter som kom från Norska Derbyt under söndagens final. Qaxzig lämnade Derbyt vid 5 tiden på em med flaggan i topp, han stod och reste , fick inte upp någon fågel men under utredning lättade ripan , Q var komplett lugn men det räknades som en stöt. Men Q gjorde vad han kunde, stort Grattis till Kenneth och Qaxzig för Er insats i Derbyt, jag är stolt över Er. Mycket skoj att det var en GS som vann till slut,
Grattis till Porsangerviddas Black Hunter som vann ND 2013.


Själv startade jag mina unghudar, Stållan och Mella på provet i Bruksvallarna, de hade båda sina chanser på fågel men fick inte till något, trist. Jag kanske inte ska ha så stora krav på dem med tanke på att ingen hund på varken mitt parti eller det andra partiet fixade sina fåglar...men irriterande är det.

På måndagen startade jag samma duo på skogsprov, det var skoj att se Stållan som verkligen gick flott i skogen, dessvärre hade ingen av dem minsta lilla fjäder i sina släpp.

Det känns som att den här hösten går till historien med lite och svåra fåglar under jaktproven. Vi får se hur vi ska lägga uppresten av säsongen.....

Nikez som också startade i helgen och rök ut på en stöt, där hon var lite orolig. I måndags började hon löpa och hon kommer att paras på denna löp, hane håller jag som bäst på att kolla upp, återkommer om detta.



Inga kommentarer: