onsdag 18 september 2013

Jaktprovssäsong

Vi startade säsongen den 6 september i Norska Ljördalen på Gordon Castle, jag hade anmält Tasha och Nikez i AK ( Öppen klass) i sista stund så slängde jag med en anmälan på Prazzel som också har passerat över till vuxenklassen denna säsong.

Jag hade stor tro på Nikez och Tasha, att de skulle kunna göra något stort, i Prazzel's fall såg jag det mera som miljöträning när jag ändå åkte.
Det var en varm helg och det blev mycket stötar och missbrukade chanser för hundarna på mitt parti. 
Viltfinnarförmågan har varit Prazzel's varumärke genom hennes unghundstid och den ser ut att hålla i sig. Prazzel hittade en kull ripor som hon stod för, dessvärre kom partner in i situationen och körde upp kullen, i hennes senare släpp hade hon en stöt med respekt och dagen avslutades med 2 AK på lilla Prazzel i hennes debut bland de vuxna hundarna. Det är jag väldigt nöjd med. Nu får hon växa på sig till våren
























De övriga då, Tasha blev släppt på Prazzels nystötta kull, den hittade hon och stod för, på väg upp till henne lättar en ripa som hon förföljer friskt och drar med sig resten av kullen, skithund I !!!
Nikez hade ett utmärkt andra släpp och ska nu bara hitta sin fågel .... och det gör hon, en nystött singelripa som ligger på öppen torrbacke. Nikez har redan några 2:a pris så nu satsr vi på 1:an, alltså vill jag ha resning på henne. Hon reser villigt och precis i 100 meter !!! Skithund II !!!!

Hehe, inte så allvarligt som det låter men nog kan man bli gråhårig på dessa varelser ibland !!








Inga kommentarer: