torsdag 19 september 2013

Trio på vift

Som jag berättat tidigare behöll jag tre tikar från den senaste kullen med Bleika och Basile, denna trio är nu ca 15 veckor.

Jag kan nog säga att de haft en bra start på sitt liv genom att födas på våren , vilket gör att de fått massor av utevistelser och ett fritt valpliv, där de får röra på sig utifrån sina egna behov och mognad.
Vid 10 veckor fick de följa med till fjälls i en månad där de haft ett lyxigt liv med fjällmark under tassarna och de har redan både sett och nosat på den spännade ripdoften på sina små turer i marken.
De är egentligen ganska olika varandra , i alla fall om jag ser till exteriören. Det är väl inte helt otroligt att en av dessa kommer att bli till salu vad de lider men ännu så länge är det ingen av dem jag vill utesluta ur min flock. Om jag endast ser till exteriör vore det rätt självklart men lilla Vamp som är minst av dem är nog den som har mest Bleika i sig just nu.

I går var vi ute på långtur i skogen i det fina vädret därav dessa bilder, några är väldigt misslyckade men blir rätt roliga därför :-)
(ställ muspekaren på bilden så kommer texten upp)












1 kommentar:

Unknown sa...

vilka underbara bilder och dom är ju så söta!!! kram