tisdag 4 februari 2014

Valpflytt

I helgen har det varit flytt för de flesta i X kullen, 2 hanar är kvar till kommande helg.
Trevligt att möta nya och engagerade valpköpare, alla med ambitioner och erfarenhet av Gordonsetter eller andra stående hundar sedan förut.
Det hörs som att valparna fort har acklimatiserat sig i sina nya hem och med sina nya hundkompisar.

Vädret i helgen gav vårkänsla så det var lite jobbigt att vara hemma , blev bara korta turer med hundarna som inte var helt nöjda med den ordningen.

Jag hade bestämt mig för att åka till fjälls på måndagen som bjöd på strålande vårväder. När jag hade tagit ut de 4 som skulle få följa fick jag så dåligt samvete att jag bestämde mig för en tur till "hermmafjällen" i stället och att alla fick följa med. Vi fick en fin tur med både drag och jaktträning, vi hittade även några ripor som vi hade skoj med.
Vamp och Vånna som hunnit bli 8 månader fick vara med i det fria och få närkontakt med de väldoftande vita vackra fåglarna, Vånna visade en fin sekundering som gjorde matte lycklig :-)







 

Ditzie är rejält stor, hon har 63 dagar den 15 februari, tror nog att det blir valpar innan, den stackarn ligger mest och stönar och stånkar och tycker att livet är "tungt" just nu. Hon hade 10 valpar förra gången , min gissning är att det blir lika många denna gång.
Ditzie vägrar för övrigt att vara med på bild.

De röd/vita Irländarvalparna växer och utvecklas och börjar nu ha roligt ihop med sina svarta bröder.
Der finns fortfarande hane att tinga för den som är intresserad och nyfiken på denna ras, god uppföljning utlovas för den som är intresserad av att föra fram sin hund på jakt och jaktprov.











Inga kommentarer: