fredag 28 februari 2014

På'n igen

Då är jaktprovssäsongen igång igen, några Zettertjärnare var ute i hetluften redan förra helgen, en av dem var Zettertjärns Uniqe Chablis (SEUCH Z. Häxza-NOJCH Langsundets Faun)  med ägaren Trine Fröseth Nielsen. De gjorde en  knallbra debut med att få 3 UK, har hört från flera håll att det finns mycket kapacitet hos både hund och ägare så vi ser fram mot flera premier , kanske blir det av högre valör. Stort Grattis till Årets första jaktprovspremie för Zettertjärns.

Den kommande helgen är det flera som ska ut och delta på jaktproven i Norge, STORT lycka till önskar vi ER. Jag vet att det finns minst en av som ska startas som har laddat för högsta premien i AK, vi får se om de lyckas, jag håller både tummar och tår.

Jag har vid ett tidigare tillfälle lovat en flaska Champagne till den första i S,T,U och V-kullen som tar en 1 UK/UKL, jag lägger nu även till detsamma till den första i Q-kullen som fixar 1 ÖKL/AK.

Jag hoppas på att få dela ut många flaskor under våren :-)





Inga kommentarer: