torsdag 28 oktober 2010

Svensken som har blitt norsk!!

Jag och min syster Oppa


När man är STOR måste man vara snäll..det är min
storebror det...........



Bästa syrran :-)

































Ozzi jr är en mycket talangfull liten Gordon setter valp med She som mor och Kazzan som far. Ozzi kan till och med skriva mail , här kommer beviset :-)

Hei, hei Kristina.
Nå har jeg bodd hos Odd Remy og Kristina nesten en måned. Jeg liker de nye foreldrene mine godt.
Hver gang jeg ser de fyker halen min frem og tilbake. Den går rett og slett amokk. Den første uken i mitt nye hjem var jeg ikke alene.
Det var godt å ha søstern min Oppa her. Vi fikk leke hele tiden, både inne og ute. Tror min storebror Eros ble litt gal en liten stund der. Han mente vi ropte altfor høyt. Ett bjeff fra han og jeg blir muse stille. Han er god storebror. Jeg har nå funnet ut at hvis jeg tar tak litt godt inne på halen hans kan han ikke riste meg av. Da blir det Eros-rally igjennom hele huset! :)

Mamma har tatt meg med til en plass med flere hunder. Der får jeg godbiter hver gang jeg sitter, går på plass og kommer når mamma roper på meg. Det er veldig gøy og når vi er ferdig får jeg hilse på mange andre valper. Onkel Ulrik er han som forteller hva alle foreldrene skal si og gjøre. Han sier også at han skal ta meg med på jakt og når han snakker om dette henter han frem noe fjærete noe. Jeg vet ikke helt hva det er, men det er sikkert noe bra for det dirrer i hele meg når jeg ser den!

Jeg sover hver natt i buret mitt, der koser jeg meg. Har to andre senger også, en i stua og en på kontoret til pappa. Men aller best liker jeg å ligge i sengen til Eros. Der er det trygt der. Han passer på meg han. Ikke noe problem å være alene hjemme når jeg vet at han er der. Ellers går det mye i leking. Vi er også ute å går tur, men jeg går ikke like langt som Eros. Mamma og Pappa er flinke til å leike med meg, men veldig ofte vil Eros også være med. Han flyr rundt i hagen som en tornado og han er jo så stor. Når han gjør dette gjemmer jeg meg på terassen. Her om dagen så veltet han Mamma, hun lå med hele fjeset i gresset og når hun reiste seg så det ut som hun hadde spist salat. Jeg måtte jo le, det så jo så komisk ut!

Til lørdagen får jeg besøk. Det gleder jeg meg til. Da kommer Oppa igjen og vi skal leike hele dagen! :) På kvelden er det bare jeg og mamma som skal være hjemme. Pappa og Eros skal på noe bandy greier i Gøteborg. Skulle ønske jeg kunne vært med for jeg syns det er kjempe gøy med bandy. Mamma og jeg har dratt for å se pappa spille noen ganger. Da får jeg pledd og noen ganger får jeg tilogmed lov til å sove på fanget til mamma.

Var forresten hos Espen og Arve i mjøndalen i forrige uke. Der fikk jeg hilse på Syver, Trym og Trolla. Jeg så Izak, han var i hundegården sammen med mange andre som lignet på meg. Jeg ønsket han lykke til i helgen og jammen vant han ikke! :)



3 kommentarer:

Dernole sa...

Mycket underhållande, liten valp ;) blir nog något riktigt stort av den du!

Anonym sa...

Vad bra skrivet! Behövde läsa något roligt så här en fredag när Izzie för andra gången dragit lös och bitit sönder kabeln som ger värme i kojan. Nu ska den kläs i något annat än plaströr.
Karin & Thomas

Unknown sa...

Ajaj då Izzie, inte bara värmen som försvinner.....kan gå illa det. Jag har lagt in kabeln i järnrör. Helgprojekt.
Ja du Helene, kanske Ozzi blir vår enda skrivande Gordon settern. Skulle kanske vara på plats med lite in-side från den andra sidan ;-)