tisdag 5 oktober 2010

Helgrapport



















Sälen stod det på vägskyltarna denna helg........ Det var kallt o grinigt , jag hade på mig ALLA kläder som jag hade i säcken innan dagen var över och det är inte lite ....... jag avskyr att frysa och har alltid en för tung ryggsäck.
På lördagen var det SKL, det var  inte min dag, Bleika hittade mest fågel av alla men det ville sig inte..koppla på stånd (tiden ute) , nästa släpp stånd på orre som lättar när jag ser henne, skytten såg fåglar med inte domaren, sista släpp fint stånd, tar ett steg, fåglar lättar, hon sitter det skjuts BOM, ett skott till och hundj....går *suck* Men så är det vissa dagar....."surt sa räven"


På söndagen dömde jag, vi hade ganska bra med fågel och det hade kunnat blivit betydligt flera premier men det ville sig inte, fick dela ut ett1:a pris i UKL. Att vara domare är roligast de dagar när det man har ett parti med duktiga hundar ( vilket det oftast är) som är lydiga och att det finns fågel till alla, att få dela ut premier är lika mycket belöning för mig som för hund och förare.

Även Chianti, Chiva och Duke startade i Sälen utan succé dock blev Duke  pappa i helgen till 8 valpar hos kennel Kråklifjellets.

Izak var på Rjukan Grand Prix där han gick till final på sök, gick kanon i finalen men det blev inga fågeltagningar alls den dagen. Vinnare blev Ejvegaardens Titus som hade fågelarbete med sig från kvalet. Stort Grattis till ägare & uppfödare, skoj att en Gordon vann ett högstatuslöp. Izak kommer igen i ÖKL på lavland.
Janiz startade på lågland och efter lite för många minus med fågel så blev det en 2 UK, GRATTIS till Tom och Janiz !!!!!


Inga kommentarer: