tisdag 12 oktober 2010

Svåra val



I dag är det vinter i luften, dags att byta till vinterdäck och ta in trädgårdsmöblerna som användes så sent som i fredags. Träden är avlövade och fåglarna både på fjäll och skog är oroliga men blir det vitt på backen av snö kommer det att finnas många fina jaktdagar kvar.



På bilden ser Ni Pling som numera är en kär medlem hos familjen Lunder i Norge, en stolt hund med sin första tjädertupp (??) Pling såldes för knappt ett år sedan och det är otroligt skönt att få återkoppling och se hur bra hon har det. Det är för mig en stor vånda att sälja vuxna hundar, men ibland måste det bara till annars skulle jag inte rymmas här hemma p g av alla hundar och ibland måste man även inse att JAG inte är den bästa ägaren för just denna hunden och att alla hundar inte passar att bo i flock. De som hellre avlivar en frisk hund än att någon annan ska få ha glädjen av att ha denna hund och kanske nå framgång med den har jag ingen förståelse för. Ingen blir gladare än jag OM någon lyckas med och har glädje av en hund från min uppfödning.


Just nu är det för många hundar här hemma för min nuvarande förmåga, jag har många funderingar på hur jag ska lösa situationen , vem som ev ska säljas eller lämnas bort. Måste även tänka framåt.....

3 kommentarer:

Dernole sa...

Jag håller med, bättre att svälja stoltheten och inse att alla personligheter inte hör ihop :) även om det smärtar. Jag är inte avundsjuk dej i de beslut du måste fatta, för det är en stor vånda.
Stor kram

Unknown sa...

Tack Helene ! Just nu är det inte att någon inte passar in utan det är för mycket med så många....det är ännu värre att bestämma sig för vem som då ska flytta :-(

Niklas sa...

Speciellt som hon bott hos oss sen hon var valp....