söndag 24 oktober 2010

Hundtur















Idag kände jag att några av mina hundar hade fått vara inaktiv för många dagar och då får det bli skogspromenad där ALLA får vara med. Normalt försöker jag fördela tiden så att alla får komma ut minst 3 ggr/vecka , försöker då vara ute minst 4 timmar i skogen eller på fjället (fjällturerna brukar dock bli betydlig längre :-))  Dessvärre har det blivit andra ting som måste ta min tid de senaste veckorna och då får det bli dessa massturer i stället, det ger mentalt trötta hundar då de måste gå och koncentrera sig hela tiden.


Vintertid är det så mycket lättare att motionera och hålla hundarna i kondition, jag åker skidor med 4-6 hundar som drar, resten springer lösa, på 3 timmar är både jag och 9 hundar trötta... börjar faktiskt längta lite efter vinter och skidföre. Måste dock investera i nya pjäxor denna säsong, de ska vara varma och tåla väta samtidigt som de ska vara stabila...någon som kan komma med  förslag???
 
Har provat många , Salomon hade en riktigt bra pjäxa för många år sedan men den slutade de tillverka så klart...de var väl för bra :-)

6 kommentarer:

Dernole sa...

hittade en site där det säljer salomon pjäxan, köpte alpina förra året och fy bubblan vilken pina.
hoppas revbenet känns lite bättre :)

Unknown sa...

Jag tror de slutat tillverka den salomon jag hade, men kanske har de ngn ersättare. Alpina har jag just nu, kalla & blöta, bläää.

Dernole sa...

den typ jag hade oxo :( men om vi får snö här nere måste jag hitta något annat. För jag får så fruktansvärt ont i mina fötter av de som jag fick istället... har inte lyckats ha dem på så länge att jag vet om de är kalla/blöta. Säg till om du hittar något, här nere finns inte världens största utbud :o
Kram
btw de tre grabbarna ser väldigt fina ut :D

Pernilla sa...

Crispi har ett par i skinn med "vanlig snörning" superbra!!! Inge skoskav, inge läckage!!! / Pnilla

Jullan sa...

hej kristina, kalle har ju både salomon, madshus, crispi & BC tror säkert han kan hitta ett par bra skor åt dej med tanke på att han/vi åker mycket själv och är väldigt insatt i de olika märkena plus att han ger dej säkert ett bra pris:=)))))))
kram

Unknown sa...

Tack för tipsen, har ej provtat Crispi. Är du med Helene?
Julia jag tar kontakt med Kalle när snön kommer
:-))
Kram