torsdag 14 oktober 2010

Friskt



Idag är det snö på backen och friska vindar ute, själv är jag fortfarande förkyld.....onödigt, jag som aldrig brukar vara sjuk.
Jag klev upp tidigt i morse och gjorde upp eld, behövde massor av varmt vatten för att bada Kazzan som rullat sig i en gammal koskit....fy 17:on vad det luktade, fattade inte vad det var när han kom in i går kväll efter kvälls kissningen, tyckte det luktade konstigt men var för trött för att orka kolla vad det var, vaknade kl 5 när Kazzan ville komma och sova på min arm som han alltid vill på morgonskvisten. Nej, han fick inte sova på min arm, jag masade mig upp och eldade, kl 6 hade jag badat 3 hundar, tog Filuran och Bleika på samma sväng. Nu luktar det vanilj schampo i hela huset , mycket bättre än koskit :-)

Fick en länk till en Gordon settter sida i
Tjeckien, innehavaren av sidan har flera fina GS , en av dem heter Aron och är e. Gin (Z.Panini) . Aron är godkänd avelshund i tjeckiska Pointer och Setter klubben. Det är fantastiskt skoj när mina blodslinjer lämnar positiva spår efter sig i andra länder.

4 kommentarer:

Dernole sa...

Grattis :) och välförtjänt, nu menar jag inte ko skiten;) fast i detta fallet är det jag själv vet mest om :D

Unknown sa...

hehe.....jag trodde det var slut på koskitsäsongen men icke...igår kom nästa in med samma odör runt sig...*suck* Kanske de rullar sig i koskit för att de ska få en varm dusch ;-)

Jullan sa...

haha jag tror på det sista alternativet Kina!!!! '
varm och go dusch med vaniljshampoo nästan så att jag själv får lust att rulla mig i lite ...hehe

ja och grattis givetvis till framgångarna i tjeckien!!
trevlig helg!!!
kram julia

Dernole sa...

btw var inne och kollade den tjekiska hs, mycket trevlig hund, såg väldigt bra ut. Jätte grattis. Vi har koskit säsong året runt. Finns det inte färskt går det lika bra med gödselstacken, personligen föredrar jag färskt :D