fredag 8 oktober 2010

Det börjar bli tomt

Okej



Okej

Idag har Osis flyttat, nu är det endast Omega kvar som vill ha en egen familj.Optimal"Otto" blir kvar tills i maj då han ska flytta till Skottland. För det krävs rabiesvaccinering och sedan väntan i 6 månader innan det är tid för blodprov som förhoppningsvis visar på antikroppar och efter det får han komma in i Storbritannien. Man kan tycka att det är ganska underligt att det ska var så krångligt att få en valp till Skottland, de med sin Foot and Mouth plus diverse andra sjukdomar som vi inte har. Vi som knappt ens har fästingar....
Om någon känner sig valpsjuk och vill låna Otto tills i maj är det bara att hojta till......eller kanske det finns en viting som behöver en lillebror?? (kryptiskt , ja ,men den tilltalade  förstår nog :-))
Okej, har fångat mitt hjärta och tills vidare bor kan kvar här.....dyker rätt person upp kan han bli till salu. Jo, jag vet, jag har valpförbud och ska absolut inte ha flera hundar MEN om jag någonsin ska ha en hane igen ska det vara en lite Kazzan, Okej är en mini Kazzan , han har redan samma språk som Kazzan, samma fina polisonger och samma fina underbara personlighet. Vad ska jag göra......  han måste få stanna tills vidare.

2 kommentarer:

Jullan sa...

men ohhhhhh vad söta dom är .... blir ju sjuukt sugen nu på en liten valpis , men det får bli längre fram :=)

kalle sa ikväll att det är ju inte säkert att det blir en svarting utan kanske en annan ras..... Men den blicken jag gav han då sa allt!!!!!!! undrar om han vågar trotsa ?!!!!!!!!!!! klart vi ska ha en till gordonsetter inom ett par år eller ngt

kram:=)

Unknown sa...

Dig kan man lita på Jullan :-)