fredag 25 maj 2012

Fyra generationer

Hedda har varit hemma på besök och jag passade på att fota 4 generationer.


Svårt att förstå att mitt lilla Hjärta  är 10 år....  hon var ju nyss unghund, Hedda är nog en av de snällaste hundar jag någonsin mött, hon tar hand om alla och är aldrig bitchig mot andra hundar.
Hon är verkligen en drottning, se hennes hållning, hon får de andra att framstå som slashasar :-)))



Hedda bor med sitt barnbarn "Gaston" (Z. Juvel) i Funäsdalen , de har båda varit här några dagar när K & J varit på semester, eftersom det är löptikar i huset så har Gaston och Hedda inte träffats på några dagar, det var nästan så jag fick tårar i ögonen när jag såg Heddas glädje när hon och Gaston fick vara tillsammans igen, Hedda blev överlycklig och pussade och tvättade Gaston innan de lekte glädjeleken  för att sedan lägga sig och sova tillsammans.


Hur som här visar jag 4 generationer tikar i rakt nedstigande led


Momomma S UCH Zettertjärns DC Magica de Hexz "Hedda" (-02)(SNUCH Z.Ditzie/NSJCH Björnebyens Chino)


Jpr: 1 UKL/HP x 2
         1 ÖKL/HP
          2 SKL/CK x 2


Mormor J Zettertjärns U-Hell "Mim" (-05)
(e. Black Mystery Chinook)


Jpr:1 UK, 2 AK
Utst: Full Certad, Cacib, BIR & BIM


Mor: SE UCH Zettertjärns Ditzie Mimsdotter (-07)
(e.  NORD SNUCH, INT JCH Rippy's Tex)


Jpr: 2 UKL
        1 ÖKL/HP
        2 AK
        2 ÖKL
        3 ÖKL


Minstingen: Zettertjärns QaraMella (okt -11) 
(e.Resdalens Rotax)


Som ännu är ett oskrivet kort, men hon ser ut att ha fått den fina exteriören som finns hos de äldre generationerna






Sittande fr.vänster Ditzie, Mim, Hedda,
liggande Mella samt några småttingar som smugit sig med


Fr. höger Mim, Ditzie & Hedda..... många likheter finns
Mella hade inte tid längre


Nu börjar Mim & Ditzie att ledsna




Men skynda dig då..... (Mim som säger så)





1 kommentar:

Jullan sa...

oh hon är verkligen så mysig som du skriver , en helt fantastiskt hund! vad gulligt att hon blev så glad när hon fick träffa Gaston, nästan så att jag fick tårar i ögonen bara av att läsa det du skrev ;)