onsdag 16 maj 2012

Qaramella "Mella"

Det var längesedan jag skrev något om Mella som nu blivit 6 månader ( Z. Ditzie /Resdalens Rotax)
Hon är i  mina ögon en riktigt snygg tik, fin kropp och ett vackert tikhuvud men det viktigaste är att hon dessutom har ett mycket trevlig temperament, glad och positiv, såsom sin mor så är hon mycket förtjust i människor och är väldigt lyhörd för sin förare.


Förra veckan var jag och Mella på NNFK's utställningsträning, jag tycker det är ett ypperligt tillfälle för social träning av en valp/unghund. Det var en intensiv kväll för Mella som åkte bil för första gången utan att ha någon vuxen hund med sig, hon fick träffa andra hundar utan att ha stöd från sin hundflock för första gången  och hon var för första gången i en utställningsring där både jag och en "domare" klämmer och känner och ska stå fint och springa fint ...mycket nytt för en valp . Mella skötte sig utmärkt och efter några varv i ringen var hon lätt att hantera och jag kunde ställa upp henne som jag ville.  
Blev faktiskt lite sugen att ställa ut Mella , vi får se vad sommaren har att erbjuda......


Snälla Vibeke som höll i träningen fotade även alla som var där och de här fina bilderna  fick jag på Mella 








Inga kommentarer: