tisdag 28 december 2010

En tågresa med gott slut

Min fina Tasha (Kammarvolas Attasha ) 1990-2004

Ytterligare en dag när det inte vill bli riktigt ljust, vi har blivit bortskämda med många visserligen kalla men klara , soliga dagar, en grå dag som idag känner man för att stanna kvar i sängen.


Tänkte berätta en liten historia att bero på dagens problem med allmänna kommunikationer, det fanns en tid när det hette SJ och det mesta faktiskt fungerade. Man kunde t o m skicka djur utan personligt sällskap med tåget.
Jag skulle skicka min gamla Attasha till Trondheim för parning med tåg, hunden fick då åka i en uppvärmd godsvagn i ett rymligt bås där de hade det hur fint som helst. Eftersom jag ville att hon skulle få åka snabbaste vägen till Trondheim skickade jag henne som expressgods. I Storlien var det tågbyte men något blev fel och Tasha missade tåget, jag fick då ett telefonsamtal från SJ att hon hade skickats med taxi vidare från Storlien. Jag behövde bara ringa en förvånad hanhundsägare och tala om att han fick gå ut på andra sidan järnvägsstationen där Tasha ståndsmässigt kom åkande i en Taxi!!!. Jodå , det blev valpar Zettertjärns Z-kull......

2 kommentarer:

Dernole sa...

Underbart! men vi är inte tillräkligt gamla för att säga "det var bättre förr" ;)

Eva sa...

Det kallar jag service !