måndag 6 december 2010

Otto


















Vi har haft en lugn helg, fortfarande kallt så skidorna har fått vila. Det har blivit promenader istället, alla hundar har fått en rejäl springrunda både lördag och söndag. Vissa tog ut övertid och fick en timme extra . Annars så är det löptider, Bleika och Häkza löper nu och Mim står på tur. Det blir ingen parning på Bleika på detta löp, vill kunna starta henne i vår. Beroende på när Mim kommer igång med sin löpning ska jag ta beslut om hon ska paras då......


Samma vykortsväder idag, Otto tyckte han kunde ställa upp på lite porträttfotografering, han är på väg att växa ikapp Junior ,börjar även få mera päls med både fanor och polisonger. Jag tycker det är urcharmigt med dessa långa polisonger, vissa rycker bort dem men det kommer inte på fråga ...inte ännu i alla fall :-)  Otto har varit den lugnare av de båda men även där börjar han komma i kapp. Just nu kliar det duktigt i tänderna och allt ska det tuggas på, mina snälla pojkar har kommit in i huliganstadiet jag  hoppas att det går över fort.....   En timmes promenad håller inte längre, efter en kvarts vila är det full fart igen. jag försöker nu att ge dem en stund varje dag ensam med mig då vi leker lite med klicker, sitt, inkallning, apport , leta godis och att bara vara......   något som faktiskt Junior lyckades med på bilden, annars är det just för tillfället den svåraste övningen .

2 kommentarer:

Johanna Salomonsson sa...

Oj vad vacker han är! Låt bli polisongerna, det är väl jättefint med dem!

Unknown sa...

Jag håller med dig Johanna, jag tycker polisongerna är såå charmiga , det får sitta kvar :-))