måndag 13 december 2010

Semesterhem....

Soffpotatis nr 1

Soffpotatis nr 2
Min ljuslykta som var fylld med fin vit sand............

Liten Blackie

























































Det är inte bara husse och matte  som behöver semester även en Gordon setter kan behöva få miljöombyte och bli lite bortskämd. Just nu har jag 4 semesterfirare här som jag passar på att skämma bort liiite. De två äldsta I och M har parkerat i soffan och det är knappt jag får ut dem för att pinka. Den lilla B föredrar att ligga på fårskinn, den större B som är mor till lilla B vill helst träna på sin semester. 
Idag fick stora B samt alla de andra en rejäl dragrunda, det blev 2 mil i superväder, vi fick även med Engelska settern M och hans matte på turen så 6 dragvilliga fick jobba ordentligt, resten sprang lösa. Jag är imponerad över Iona som är drygt 12 år och följer med hur lätt som helst, hon sprang irån den 3 år yngre M utan problem idag. Jag är så glad och tacksam över varje dag som Iona kan vara med och det är fantastiskt att se den glädje hon utstrålar när hon får jobba. 
Under turen träffade vi på en stor flock orrar som Tasha stod för, en bra träningsdag för alla.

5 kommentarer:

Dernole sa...

Jag skulle också behöva få komma på soffsemester :)Jag kommer inte bita sönder dina ljuslyktor! jag lovar ;)
Kram

TvåÄndsStickan sa...

Jag kan ta hand om hundar som behöver soffsemester för jag har blivit riktigt duktig på att dela soffan med hundar så kan du ta mina som behöver träning.
Det vore väl ett bra byte :-).
kram kram

Unknown sa...

Birre, jag är glad att jag har någon som inte behöver tränas utan är nöjd med soffan :-)

Hehe Helene, du kanske vill ha något annat att tugga på istället :-))

Dernole sa...

Ja tack, säger inte nej till dina matkonster :D

Eva sa...

Hahahaha! det där med "soffpotatis" känner jag igen. Elvis har en favvo fåtölj som hag gärna nyttjar mellan varven vi är utomhus.
som tur är är det bättre väder några dagar så vi kan få springa av oss lite, eller vi och vi..snarare Elvis....