fredag 17 december 2010

Värmetäcke

Modell: Bleika


Idag fick jag 2 värmetäcken i posten från Robur. De ser rejäla ut, lite stuk av hästtäcke över dem. Materialet är ett  tåligt yttertyg , fodrade med fleece, de är försedda med benremmar vilket gör att det sitter bra även i blåst , rejäla snabbspännen , det går även att reglera bröstvidden, reflexband  runt hela täcket samt texten i reflextyg som syns mycket bra i mörker. OM jag hade fått önska skulle jag velat att kragen gick högre upp och gick att knäppa fram i halsen, skulle även önska att täcket gick längre ner över länden. Är lite skeptisk till snabbknäppen i plast som brukar gå sönder i vinterkylan. Men för priset av 259- är det MYCKET prisvärt. Jag har storlek 60 cm till mina hundar då passar det både till tikar o hanar, lite för stort för de minsta tikarna men med  en storlek mindre hade det blivit för kort över bakdelen.
 Jag använder ofta täcke under jaktprov och jakt, jag tycker att hundarna slappnar av och vilar bättre med täcke på , både under rast och när de går i kopplade.
Täcket går att beställa från Roburs hemsida

Det blev ingen tid för hundträning idag så då fick det bli en mörker promenad med pannlampa, alla utom lilla B fick följa med , idag var även I sugen på ett få springa lite, kanske är det den betydligt mildare tempen som gör att hon kände för en springtur idag, är man drygt 12 år får man hoppa över en runda när kvicksilvret går under -15 C. 
Det ser rätt skoj ut med alla ögon som blixtrar förbi i mörkret dessutom är det lite läskigt att springa för långt från matte bäst att hålla reda på henne. Tack vare att alla håller god kontakt kan 14 hundar få springa lösa samtidigt, efter en dryg timmes springande i snön är alla nöjda.

Inga kommentarer: