torsdag 2 december 2010

Vykortslikt

































 I kväll visar termometern -22 C, jag  gillar inte den här långvariga extrema kylan som gör att vedförrådet minskar oroväckande fort!!


Det var skönt att få lite luft i lungorna på dagens hundpromenad efter att ha hållit mig nära badrummet en par dagar. Jag tog med mig kameran på promenaden för att försöka föreviga det fantastiska vinterlandskapet som ser ut som ett vykort.
 Eftermiddagen ägnades åt planering av morgondagens jobb, då jag ska laga festmiddag till 20 pers i Östersund. Ni kan vara säker på att jag tänker ta med mig en stor dunk av mitt eget vatten :-)

3 kommentarer:

Jessica sa...

hej vännen,
tack för snälla ord på bloggen.
Härliga bilder!!! Här är det bara nån minusgrad å det känns skumt. december brukar ju vara kallt och MKT snö. Inte som nu...
Nåväl. Lycka till imorgon och bamsekram!

Anonym sa...

Hej!

Jag brukar kika in i din blogg ibland och tycker den är supermysig! Jag tänkte kolla med dig vid vilken ålder du tycker det är lagom att börja låta hundarna prova på att dra vid skidturer?!

Emelie

Unknown sa...

Tack jessica :-)
Emelie, kul att du tittar in här :-)
Jag brukar låta den unga hunden börja prova på att dra vis 1 års åldern, börja med små turer och öka succesivt. Tasha blir 1 år om en vecka hon drar nu ca 5 km och jag försöker att inte lägga mkt tyngd på henne.
Kram till er båda