lördag 11 december 2010

Glöm det...
















Jag skrev i mitt förra inlägg att det var lugnt på hundfronten......glöm det. Idag har jag 7 extra hundar här som alla skulle få sin del av aktivitet, 4 valpar och 2 löptikar gjorde det lite mera komplicerat än vanligt. Jag tog med mig 14 hundar ut i skogen i 2 timmar, de som var  "inlånade" var då rejält trötta och kom och gick bakom helt frivilligt. Gamla I som är syster till Iona tyckte det var för stökigt på turen och stannade hemma och passade duvorna , hon stod vid duvslaget när jag gick iväg och hon stod där 2 timmar senare, jag blev riktigt orolig, trodde att hon frusit fast men så var det inte hon var bara väääldigt koncentrerad på sin uppgift :-)
Lilla B som är endast 9 veckor fick åka ryggsäck mellan  varven och då somnande hon tvärt. Löptjejjerna fick stanna hemma och roa varandra (!!) under högljudda protester.....  Vid kvällsmatningen tog de så saken i egna tassar och drog som en avlöning till skogs....dock var det nog både för mörkt och kallt  så de vände slokörade tillbaka efter 10 minuter och bad så fint om att få sin middag !!!
Grabbarna har besök av lillasyster Onni som är så lagom road av sina burdusa bröder , Onni vill hellre ligga på soffan och mysa än att vara med i brorsornas vilda lekar. Onnis"storasyster" Lovis tycker att det är härligt med lite vuxentid med sina väninnor i hundgården, jag har sett att de har livliga diskussioner liggandes på hundkojans tak.
När jag reste mig upp för att ta ett glas vatten la I beslag på min stol, i  kökssoffan ryms det  som vanligt inte så mycket som  ett skohorn och nu är även TV-soffan invaderad , jag tror jag går ut i hundhuset och lägger mig, där är det väldigt lugn och fridfullt.......

4 kommentarer:

Ann Iren sa...

Så koselig bilde :) Ser ut som du har hendene fulle,men tror nok at du storkoser deg samtidig ;) Klem Ann Iren

Dernole sa...

Om du känner att du har FÖR lite att göra kan du få låna mina också :)

Rose-Marie sa...

Som du pysslar och donar så tror jag inte att hundgården är nått "dåligt" alternativ ;0). Kram pa dä'!

Johanna Salomonsson sa...

Hihi, du gav mig dagens skratt! Ser härligt ut med alla bilder på snö och lyckliga hundar i dragspåren.