tisdag 11 januari 2011

Kalendern börjar fyllas





















Den här dagen startade med vinprovning...kl 8.30.... Inte min vanliga syselsättning en tisdagsmorgon , jag var kanske inte helt laddad för det vid den tiden på dygnet heller.Det var en vinimportör på plats där jag jobbar xtra för att presentera restaurangens nya viner, massa smarriga drycker, man jag spottade mest i glaset :-)


Efter lunch blev det skidåkning med hundarna, idag satte jag Vikna fram i mitt 4 spann, hon gillar tydligen att bli jagad och var så duktig och sprang hela rundan 20 km. Igår satte jag henne bak och då la hon av efter 5 km. Hon ska vara i superform om 4 veckor.


Jag har prickat in alla intressanta jaktprov i Norge samt våra egna , kalendern börjar fyllas på. Jag ska inte döma så mycket denna säsong, ska ägna mig åt egna hundar i stället. Säsongen börjar för vår del den 5-6 mars, har lovat att döma en dag då...undrar vem jag ska satsa på att ha klar till start den helgen, Tasha eller Ditzie/ Häkza, det visar sig nog, har ännu lite tid på mig. Sedan rullar det på mer eller mindre varje helg fram till sista April....

1 kommentar:

Anonym sa...

Flere som fyller kalenderen ja:) Meget mulig du treffer min gubbe på noen av de prøvene her i Norge.

Fine bilder over her og jeg vet det ikke er helt enkelt å få zoomet inn kjapt nok.....de er jo så kjappe. Skal bruke helga til å prøve på å få noen fine bilder. Hyttetur med ca 7 engelsksettere:))

Go helg