torsdag 27 januari 2011

Städat datorn


Hans Sjåmo, Lennart Kjellssson, Åsa Bromeé, Lasse Tano & Mig :-)



Ditzie (1993-2003)


Ditzie








































Har kvällsjobb hela veckan , slutar jobbet vid midnatt någon gång. Även om jag är trött så kan jag inte bara hoppa i sängen utan det blir lätt en timme vid datorn, igår städade jag bland gamla bilder och hittade detta foto från SM finalen  i Hemavan 2001.
Jag ser nöjd och glad ut tilllsammans med min fina Ditzie.  Den lilla tiken  har satt starka spår i mitt hundhjärta och jag anser att det är den bästa hund jag haft. Här blev vi nr 5 i SM, året efter blev hon nummer 4 i SM.
Den här SM finalen var speciell då Domaren Johan B Steen snabbt satte sin prägel på partiet genom att vara fri från prestige och även om det  var en SM final se på hundarna med positiva ögon , en SM final då alla deltagare hjälpte varandra att hålla reda på hundar, man hittade varandras hundar i stånd o s v, en minnesvärd och positiv final.
Hela denna helg var speciell för mig, jag fick gå på mitt favortitfjäll  Jo Fjället 4 dagar på raken , Fjällpokals kval, FP final , SM kval och SM final, all dagarna hamnade jag på samma fjäll. Det är en dryg promenad upp till markerna på ca 1 timme men det brukar det vara värt. Har aldrig kommit ner från detta fjäll utan premie. Det gjorde jag inte denna helg heller.
I Fjäll Pokalen startade jag Bleika av Andöya som blev 5:a i finalen och fick 1 UKL ( Vinnare Roland Ohlsson med Es Tuva) och i SM kval placerade Ditzie sig för att sedan bli  5:a i SM finalen.
Jo Fjellet var även Ditzie's favoritfjäll, bl a vann hon en SKL där med Cert efter 5 fågelarbeten, som Ni förstår var det ett bra fågelbestånd på detta fjäll.



Ditizie ( min nuvarande Ditzie är döpt efter sin mormors mor) var en knall god hund som oftast var med på listan i SKL , hon var en mycket duktig viltfinnare och fick många placeringar i SKL, hennes minus var att hon kunde vara lite väl snabb till apporten om jag inte var med till 110 %. Jag använde henne som guidehund under hela hennes liv och det blev fällt massor av fågel för henne och då brukar även fallapporten snabbt bli befäst :-)
Min Hedda är verkligen en kopia av sin mor Ditzie, även frisyren har gått i arv...... eller är det matte som är en usel frisör.....??



2 kommentarer:

Dernole sa...

Hmm den frillan känns igen även på Max :)
hockeyfrillan är en kvalitetsstämpel ;)

Kari sa...

Tydeligvis en bra dag jfr alles ansiktsuttrykk, selv etter 4 dager i fjellet! Johan kan å skape stemning, samt å se en god hund! Sku vært 40 år yngre den mannen:)