onsdag 19 januari 2011

What a wonderful daaay

Häkza















Idag skiner solen och det är -2 C, härligt. Vi laddade för en lång skidtur, efter den vanliga rundan blev det 1 mil ospårat. Normalt ska det finnas ett skoterspår där, men det ser ut att ha varit dåligt med skoteråkandet i vinter. Över den sista delen av den smala passagen som går nedför hängde det ner massor av snötyngda björkar, det blev riktigt spännande...... Jag kände mig som i skidlekis.....så kryper vi ihop till en boll och åker under, sååå reser vi på oss och tar ett litet skutt över, såå...... vem tusan hade vallat mina skidor som normalt alltid har lite halvtaskigt glid men som är helt topp med dragvilliga hundar, idag var det minsann glid så det blev över i nedförsbackarna. Alla kom dock ned helskinnade, endast en vurpa av undertecknad och det berodde  på en liten men väldig stor GS som heter Pai som inte förstått att man INTE kan lägga sig mitt i spåret i en nedförsbacke för att gnaga på tassar.. MEN  nu vet han vad som gäller!!
Häkza är åter i selen efter skendräktighet och dålig arbetslust, formen ser hon ut att ha bevarat. 
Den ospårade milen känns i benen , häärligt!!!
Nu kan jag med gott samvete åka till Åre för att ta en fika med en kompis, det var länge sedan vi sågs

5 kommentarer:

Dernole sa...

Det är dessa dagar som man minns och längtar hela sommaren efter :)

Eva sa...

åh va avundsjuk jag blir....
Häkza är det Elvis mamma?

Unknown sa...

Javisst är det så Helene, en superdag på fjället och man har glömt 3 månader med skitväder :-)
Nej Eva, Häkza är 3 år. Elvis mamma heter Magica de Hekz , alltså var det något med Häksa med :-)
Hon kallas dock för Hedda.

Eva sa...

aha! ja att det var nått med Häxa viste jag.
nåja Elvis fyller ju snart 6,vi ska försöka komma och hälsa på så "syskonen" får leka lite
fast det kanske är löpning på G där.
Ha det gott med alla hundarna!

Kari sa...

He he! Paiegutten:)