måndag 23 januari 2012

Hälsningar från Razk



"Äntligen har det kommit en del snö även här ute vid kusten och tomten är täckt av härlig vit snö att busa omkring i. Förutom lek och stoj tillsammans med Cizko så myser jag med de tvåbenta i flocken och fortsätter att imponera på dem så ofta jag kan genom att sätta mig ner och titta uppmärksamt med mina stora valpögon. Det är ett lätt sätt att få en extra godbit har jag märkt :-)
Under veckan har jag varit på besök hos veterinären i Umeå. Riktigt vad som hände där vet jag inte men de bjöd mig på gott godis i väntrummet och berömde mig när jag satt stilla. När godisstunden var över lockade matte upp mig på en våg. Den visade dryga nio kilo... Normalt eller ej, jag äter alla mål med god aptit och skulle inte tveka om ett mellanmål dök upp.
Den femte februari ska jag börja på valpkurs, för att träffa nya vänner säger matte. Det ska bli spännande och jag ser fram emot att få lite egen tid med husse och matte. I mitten av april har vi bokat in en resa till Tärnafjällen och förhoppningsvis ska jag få en överraskning då. Ännu så länge vet jag inte vad det är men de andra verkar förväntansfulla så det blir säkert skoj!
Jag tycker fortfarande att det är trist att bli lämnad hemma när matte går till jobbet men det går bättre varje dag. Nu mera sover jag hela nätterna och kan till och med tänka mig att ta en sovmorgon när de andra gör det."

Tack till Razk och hans matte för den lilla rapporten , nu ser vi fram mot fortsättningen 



2 kommentarer:

Miranda sa...

Ser att jag inte har varit inne på din sida på ett tag...jag har suttit här med en kopp te och njutit av dina vackra bilder....gud vilka härliga ripbilder. Kan verkligen känna saknaden efter dem och stundarna med Wiggo. Då tid finns i framtiden tror jag nog att det kan bli en stående igen...men det är långt dit! Grattis med dina framgångar IGEN! Slutligen vill jag säga att jag instämmer till fullo över det som du beskrev dig själv om. Kramen på dig och dina vovvar!

Unknown sa...

Tack Miranda :-)
Var sak har sin tid och jag tror nog att det kommer in ännu en stående i ditt liv när tiden är mogen.
Kram