onsdag 25 januari 2012

Prazzel igen.....

I går var det dags för Prazzels andra fjälltur, jag är av den meningen att unga hundar ska få tid att smälta sina intryck och lärdomar därför får hon inte följa med på fjället varje gång jag är ute  , 1 max2 ggr/vecka får räcka nu till en början.
Vi hade en superdag med strålande sol och blå himmel, -10 C , lite kallt och grinigt blev det i vinden men det är bara härdande .

Prazzel har absolut tagit vara på sina vilodagar sedan första turen på fjället. I går hade hon flera fågelsituationer där hon började med att springa upp fågeln och hänga på så länge som jag tillåter innan jag vänder henne på visselpipan.  Hon  avslutade dagen med att dra an och jobba sig in på en liten flock, stånd som hon höll i flera minuter och vara helt lugn när fåglarna flög sin kos . Även söket har utvecklats sedan förra turen och fortsatte att växa under dagen. 


Ohh vad lycklig jag blir , lika roligt varje gång med unga hundar som får smaka på det som ska bli deras liv  ;-)

Att få se en unghund utvecklas och att jag får ynnesten att hjälpa dem på traven att mogna och bli det de är avlade för. Över huvud taget att få vara på fjället och jobba med mina hundar är en energiboost som är svårslagen.

Prazzel var inte ensam med ut igår, hade hela mitt Pink Team med mig, dvs Bleika, Ditzie, Häkza och Prazzel så här kommer lite fjällbilder...igen!!! Häkza lyckades inte fastna på bild men även hon skötte sig och hittade fågel....



Ditzie fick boosta sitt självförtroende med att hitta
fågel och få fina situationer

Bleika sekunderar... vilket hon är duktig på men inte så ofta behöver 


Ditzie igen

Prazzels sista situation fotade jag




1 kommentar:

Dernole sa...

om det är något jag skulle kunna avundas så är det dina fina möjligheter :), och din otroliga förmåga att får fram varje litet guldkorn i varje individ.
Kram