måndag 2 april 2012

April

Kan inte fatta att det redan är April och att jag nog aldrig haft så få dagar på fjället, vädret har verkligen inte varit med oss. Hade planerat in en fjälldag igår men det var lönlöst full snöstorm. De partier som startade i Rörvattnet fick avbryta pga vädret, surt !!!  


Jag konstaterade att jag haft 2-3 fina dagar i fjället på hela säsongen, många dagar har blivit inställda eller jag har fått vända uppe å fjället för att vädret har varit mer än fostrande. Bara för sakens skull ska Ni veta att jag inte är speciellt känslig på väder men ibland får man bara ge sig......   :-) Det ÄR inte fel att "snu" 


Men vi har ju hela April kvar så än är det inte kört :-)))




Snön fortsätter vräka ner även i dag,  vilket gör mindre då jag ändå planerat in en hemmadag med Bleika , allt är dock lugnt med henne. Tvättstugan är nystädad och valplådan bäddad så att jag och Bleika kan flytta in, lådan är inspekterad av Bleika men hon föredrar att boa in sig på toaletten i smutsvätt högen.


Jag hoppas att det INTE blir valpning i natt,  vi har varit utan vatten sedan lödagsmorgonen, en lite del i pumpen som är trasig, delen kostar inte ens en hundring men vad hjälper det när man måste till  den från Stora staden (Stockholm ) för att få tag i den. Den är dock  inhandlad och anländer ikväll. Inget vatten = ingen värme , i köket går det att elda i spisen men resten av huset är kallt och tvättstugan är iskall .........  men i morgon ska det förhoppningsvis vara ordnat :-)


Blir det valpar i natt får de födas i köket, men jag ser inte fram mot att inta kökssoffan :-(


I dag har Jag haft tid att göra mig av med flera "surdegar" som legat och blivit överjästa , väldigt skönt. 
Jag har även skickat in ansökan till SKK om Bruksavelpris som även den varit påtänkt länge.


Det blev ingen placering för Troy i NM finalen,  han hade inte målstolparna på rätt sida den här gången, sånt är livet !!


Zettertjärns Myztique ( Z.Razka-Z. Bacchus) har varit på HD röntgen och resultatet blev B. Myz och husse tränar hårt med dressyren som ska vara 100 %:ig  till hösten :-D



1 kommentar:

Miranda sa...

Samma här, få dagar på fjället. Blåst och snöat om vartannan. Ha en fin dag och lycka till med valpningen ♥