torsdag 5 april 2012

Ny FTCH

I dag börjar jag vara i fas igen, det blev inte en minuts sömn igår natt och hur lätt är det att försöka sova på dagen, telefonen ringer, hundar vill ut , vill in , ska ha mat , ska ha vatten.......
Kände mig som i ett bakrus hela dagen igår men nu är vi på banan igen.


Allt är väl med Bleika och hennes valpar , alla mår finfint. I natt har jag sovit bredvid valplådan  ( känns i ryggen vill jag lova ) det var helt lugnt hela natten, bara "mysljud" från diande valpar som hörts.

Det blev allt för få hanhundar i kullen OM någon av Er som står högt uppe  på hanhundslistan kan tänka sig en tik i stället ta kontakt snarast, efter helgen kommer jag att kontakta de som står på tiklistan.




Goda nyheter från Skottland som precis avslutat sin provsäsong. Emil sonen Ensay Oren lyckades tillsammans med sin fantastiska uppfödare/ägare/handler Penny Darragh ta sin sista 1:a och kan nu titulera sig GB Field Trial CHampion.
Oren blev 4 år i januari så det är raskt marscherat av Oren & Penny. 



Oren är efter FTCH Zettertjärns M'Emil of Ensay u. Clitters Ruby Ludstar


Jag såg Oren när han var en valp på ca halvåret och redan då beställde jag en valp efter honom, jag och Penny var inte helt överens om Oren hade "det" som krävdes för att bli en duktig provhund i GB  ;-)

Om det går enligt planen kommer det förhoppningsvis en Oren avkomma till Zettertjärns nästa år !!




Inga kommentarer: