torsdag 19 april 2012

Wow, vilken dag

I går hade jag en improviserad träningsdag med några närboende valpköpare och vänner .


Hade avtalat men han där uppe att han skulle visa sin bästa sida och bjuda på vackert fjällväder...och det gjorde han.


Vi hade en knalldag med sol och bra före, lite oroliga fåglar dock men alla hundar fick komma i fågel och all skötte sig iaf minst EN gång :-)


Jag hade med mig mitt gäng som ska starta på jaktprov i helgen ,dvs Ditzie , Häkza och Prazzel.
Häkza skötte sig utmärkt i alla sina situationer, Ditzie hade några fina situationer men även någon stöt i medvind där bromsspåret blev lite drygt. Prazzel har en fin nos och är duktig på att hitta fågel, men jag måste komma riktigt när annars kan det gå över stock & sten, en helt normal unghund alltså....


Annars är det fullt upp med förberedelser inför helgens prov i Lofsdalen, telefonen går varm mest dygnet runt !!


Några bilder från gårdagen









Iza Bella 


Liza <3

ripor iluften


Prazzel är stolt över sina fina nya "kläder"

dagens välklädda gäng

1 kommentar:

Kjell Lund sa...

Tusen takk for årets knall-tur. For et vær og føre.
Kjell, Liza & IzaBella.