torsdag 26 april 2012

Första vårdagen

I går hade vi årets första riktiga vårdag när mössa, vantar och jacka åkte av. Jag hade redan förra veckan bokat in onsdagen för träningstur till fjället. Åhh, vilken dag sedan, dessa dagar kan jag leva på länge.
Snälla ripor som börjat bli bruna långt ner på halsen, toppen före och taggade hundar.


Dagens behållning var att poletten äntligen trillade ner på Anji. Jag hade anmält henne till förra helgens jaktprov i Lofsdalen men drog henne då jag tycker att hon fortfarande var för osäker i sina fågelontakter men igår klickade det till och hon hade flera fina situationer, där hon står och väntar på mig, reser och är lugn i flog. Anji kommer att få sin chans till hösten.


Övriga som var med var Godis som gjorde bra ifrån sig och Prazzel som är som  en ung unghund ska vara, ibland går allt perfekt och andra gånger blir det mindre perfekt men hon har ett långt liv framför sig och har precis startat sin karriär.


Häng med på en tur i vackert vårvinterfjäll via bilder  :-)



Anji

Godis


Prazzel




Kaxig riptupp

1 kommentar:

Miranda sa...

Vilka underbara bilder KIna!!! Helt otroliga ♥ Själv lyckades jag fota nåt brunt igår, inte bästa bilden, men det går att se vad det är. Inte lätt att ta bilder, då det går fort (= Ha en fin Valborg du o dina vovva ♥