tisdag 27 juli 2010

Bilder från 2:a kursen



shadow apporterar och avlämnar vaktel
Bestämda steg

Badväder


My....


Primo
Monica med en av sina duktig valpar
Madicken
Luzifer
She på åskådarplats
Syskonen She & Shadow
Akko
Akko ( Jehu)
Jenny & Mylta
Lena & Luzen
Men Anja vad har du på näsan..
Sigurd står
Reser
Lugn
Jimmy med Akko ( Jehu)
Tokig medarbetare nr 1
Tokig medarbetare nr 2




Kurs nummer 2 bestod av 7 hundar, en perfekt stor grupp, då hinner man verkligen med alla. Lagomt många att fixa mat till också, men även om det inte var en stor grupp så skulle jag inte klara mig utan mina medhjälpare.
Tack,tack, tack till Kari ,Lena och Anja, vad vore jag utan Er :-)
Det var unga hundar även i denna grupp plus då en kursveteran från Danmark. Om jag börjar med veteranen Sigurd som i stamtavlan heter Z. Shadow, en flott hanhund med mycket flott stil och en reviering som skulle göra vilken fältdomare som helst tårögd, Sigurd fick jobba hårt, våra vaktlar ver enormt pigga och vältränade denna helg och ville visa sina flygfärdigheter, Sigurd hittade dem, alla utom en. Det som imponerade mest var att han plockade upp dem från backen och föraren fick dem i handen lite blöta med helt oskadda. Det är en sådan apportör jag vill ha, när fågeln är skadad avlivar han dem effektivt , när de är oskadda lämnar han över dem i levande.

Monica var här med 2 mycket lovande Irländska setter valpar på 4 månader, de var enormt focuserade och tog stilfulla stånd på vittringen, mycket behagliga att hantera . Här har du riktiga guldämnen om du förvaltar dem väl , Monica ( det vet jag att du gör ) Ett nöje att få se dessa valpar.
Vi hade en Gs hane på 7 månader som dag 1 uppförde sig som Ferdinand, dag 3 stod han fint på den gömda duvburen
Flera nybörjare med sina första hundar som jobbade fint med sina hundar som alla stod fint och skötte sig på söndagen. Nu är det bara till att träna vidare och hoppas på ett bra fågelår så ska det nog bli jakthundar av alla som var med .
Här ser ni massor av härliga bilder från helgen

Inga kommentarer: