fredag 23 juli 2010

Lägesrapport


Izabella

Izabella i flott stilfullt stånd

Godis

Här kommer en snabb lägesrapport. Det är ny kurs med mycket unga hundar , dag 1 har gått strålande, ingen hund som har gått efter ännu. Antingen är hundarna väldigt lydiga eller så har kursledaren tappat stinget och är inte fantasifull nog till att provocera fram situatoner där hundarna förbryter sig.......hehe, jag röstar på duktiga hundar.

Visar några bilder från onsdagens träning, Bella som är här på ferie hade 3 flotta situationer på duva, jag vet inte vem som var mest förvånad med tanke på hur het hon varit. Tänk vad det kan hjälpa att en hund får ligga i sängen, efter det har Bella gått efter mig som en skugga och visar tydligt att hon vill ha mitt gillande. Plötsligt händer det, Bella går i fritt sök, står , knallreser och är unghundslugn :-)))))

Även Godis var med på samma träning och hon imponerande stort, vass på näsan, hade 6 perfekta fågelarbeten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att höra om "lugn" i från I-kullen! Hon här i Boden flocken som börjar på I- har nog accepterat att hon inte kan flyga även om hon kan klättra i träd.:-) Jo, rå lite lugnare är man trots trastar över allt. Fm ägnades åt att jaga stövare runt hela Sävast m omnejd 2h senare infångad! Lycka till med avslutningen på kursen. /Thomas och Klara vid datorn

Unknown sa...

Ni vet vad jag sagt om stövare.......:-)
Tror de på I kommer att bli knallbra, de är då focuserade så det räcker. Hälsa tjejjerna och pojken .
Kram