onsdag 7 juli 2010

Flyttförberedelser


Don't look back, look forward..

Idag är det dags för veterinärbesiktning för valparna. Valparnas stamtavlor har inte kommit trots att anmälan skickades i tid, när jag ringde och frågade efter dem fick jag ett snorkigt svar om att jag inte hade skickat in stamtavla på hanhunden och de hade faktiskt inte tid att leta upp uppgifterna på Dog Web. Det tog mig exakt 2 min att leta upp hunden och skriva ut stamtavlan. Jag undrar faktiskt vad det är jag betalar till , först blir du mer eller mindre tvångsansluten till SKK (annars får de betala ännu dyrare reg avgifter). Betalar 370-/valp för att mata in kullen i ett dataprogram , högt räknat kan det ta 15 min /kull???? Tycker att SKK ska skicka sina medarbetare på servicekurs även om det är helt omöjligt att vara serviceminded kan man säga det på ett vänligt sätt. SKK är faktiskt en medlemsorganisation trots att de uppträder som en myndighet och det är vi medlemmar som håller denna organisation rullande. Det var dagens klagan, återkommer senare.

Inga kommentarer: