måndag 12 juli 2010

Semestertider







Nu är det semestertider för de flesta, dock inte här på Gårn'. Tvärtom så får vi nöjet att ta hand om era semesterhundar. Ibland känner jag att skulle vara skönt att få åka iväg några dagar utan hundar och bara få vara , sol, bad , strosa runt och göra inget särskilt. Men bara solen värmer och sommaren äntligen kommer så är det skönt att vara hemma , det är mycket som ska göras under dessa korta månader. Ibland kommer dessa semesterhundar med fina presenter, igår fick jag dessa underbara Dahlior, jag älskar blommor och brukat ha många krukor med blommor men i år känns det som att jag gått och väntat på sommaren som aldrig kom.....men nu är den här. Dahliorna fick bosätta sig i mina gamla zinkhinkar som användes i fjöset på den tiden det fanns kreatur på Gårn'. Många tack till givaren, de lyser upp och jag blir sååå glad när jag ser dem.

Det finns många kreativa och duktiga handarbetare i min bekantskapskrets, av en av helgens besökare fick jag detta superfina armband som hon gjort själv i vikingaflätning, det är precis i min stil och det kommer att sitta på ofta. Tusen tack K!!!

På valpfronten är det endast NiChiara kvar, hon har varit en mönstervalp så långt, sov hela natten från kl 22 till 06, då hon talade om att hon ville ut och göra både 1 och 2. Idag har hon mest tagit det lugnt i skuggan, en klok valp .....

Inga kommentarer: