torsdag 4 april 2013

25 år sedan

Den 4/4 1988 föddes den första kullen Gordon settervalpar hos det som skulle bli Zettertjärns Kennel.
Det betyder att jag just i dag firar 25 år som uppfödare. 

Det har hänt en del på vägen, både gråt och skratt ,många vänner har jag fått via hundarna, några av mina valpköpare har blivit mina bästa vänner.

Inte kunde jag i min vildaste fantasi tro, då för 25 år sedan, att Zettertjärns Kennel skulle ha avkommor i Skottland,  Australien och Tjeckien eller att Zettertjärn skulle få en FTCH i rasens hemland Skottland.

Inte heller kunde jag tro (även om det var en dröm) att jag skulle vinna både Fjäll Pokal och Fjäll SM. 
Ej heller att vi skulle bli Årets Uppfödare 12 gånger plus alla de övriga VP kenneln vunnit under åren.

Jag är så tacksam över alla mina duktiga valpköpare som hjälpt till att föra fram  Zettertjärns Kennel till vad det är i dag. Tusen miljoner TACK till Er.

Vi firade rätt rejält när det var 20 årsjubileum,vem vet vi kanske kör en repris i sommar :-D












2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis och lycka till i fortsättningen.
Kram Karin i Anderstorp

Unknown sa...

Tusen Tack Karin :-)