torsdag 4 april 2013

Bleika t/r Paris

Naturligtvis lyckades Bleika pricka in att löpa en av de mest hektiska veckorna på året, i år blev det än värre då det var valpleverans samma vecka med allt vad det innebär.

Jag hade planerat att para henne med en fransk hanhund FR JCH Basile du Clos de la Capitainere.

Veckan innan Påsk är inte bara en hektisk vecka för mig utan även en vecka då vi reser mycket, att hitta lämpligt flyg till Paris var inget som gjorde sig själv.....  Men med fantastiska vänner så löser det sig, Tusen tack till goaste Tezz som lyckades leta fram en passande resrutt.

Nästa problem var att jag inte med bästa vilja i världen kunde åka själv .... Då finns nästa fantastiska vän där.
Bästa Anja och hennes syster Maja tog helt enkelt en liten tripp till Paris med Bleika i bagaget, inte bara att flyga  med hund, det är lite pyssel runt det också.

Nu var det så klart inte så enkelt som att hanhunden fanns i Paris, nej då. Basile var ute och tävlade i Europa Cupen , vi hade dock turen att de endast var några timmar från Paris. 
De tuffa tjejjerna tog sig med tåg till en plats ett par timmar från Paris där de fixade hotell och hyrde bil för att möta upp Basile och hans handler Wilfred ute i provmarken. De blev mycket väl omhändertagna av Wilfred som lyckligtvis pratade engelska. De fick även se Basile tävla, gissa om jag var avundsjuk :-)))
Det blev även en lyckad parning denna dag.

Nästa dag skulle de tävlande befinna sig på en annan plats så Anja och Maja tog sig med bilen ytterligare några timmar och ett nytt hotell för att ännu en gång få till en lyckad parning.

Dagen efter var det tid för hemresa. Jag är så imponerad över dessa underbara systrar som fixade allt detta på egen hand.

Jag mötte upp dem på Frösön på Påskaftonkvällen och det var en överlycklig Bleika som mötte sin matte igen och två trötta men nöjda tjejjer som nu vet att de kan fixa det mesta här i livet :-)




Inga kommentarer: