onsdag 17 april 2013

Ytterligare en vecka

Snart har ytterligare en vecka rusat iväg och det har hänt ett och annat.

I lördags var jag och hämtade en ny hund, jag har så få så det var ju nödvändigt...... :-)
Skämt å sido, ibland är det bara meningen.
Jag har funderat på att para Anji, rättare sagt , jag ska para Anji på nästa löp som troligen blir i december, då hon hitills löpt en gång/år.

Jag har tittat på Irländska hundar och linjer som täckhund till Anji, plötsligt får jag ett tillfälle att köpa Craigrua Qazer...... Som är en Irländsk import från en av de bästa uppfödarna när det gäller IRVS .
Förra lördagen tillbringades i bilen, vi åkte till Tylldalen och hämtade honom, en trygg stabil hanhund på 5 år, sportig kropp, fina färger och bra mentalitet.
Det blir en spännande kombination

















Prazzel och hennes syskon har fyllt 2 år och ska numera vara vuxna, Prazzel får vänta till hösten med att debutera i ÖKL, hon ska få jaga en hel del innan det är dags för klivet upp i vuxen klassen.

Det ger mig mera tid att jobba med unghundarna, som ska starta kommande helg i Lofsdalen. 
Stållan har utvecklats mycket de senaste turerna, framför allt söket börjar bli  mera stabilt. Näsan har hon påkopplad, men sedan kan allt hända, men vi tar det med ro .

Mella har stundtal ett mycket bra sök men är fortfarande ojämn, lite het i fågel kan hon vara .......

Qajza fick ytterligare en 1 UKL på vårat måndagsprov i Storlien, hon är på jakt med mig även om hon kan ta för sig rejält i terrängen.

Det blir en intressant helg med många Zettertjärns avkommor till start




Inga kommentarer: