tisdag 30 april 2013

Säsongavslut

Måste erkänna att det känns helt OK att det var säsongens sista jaktprov i helgen, att packa i och ur bilen varje helg är inte det roligaste jag vet, men packningen blir allt mindre för varje tripp , jag blir allt duktigare på att minimera utrustning och min egen lilla väska. 
Vissa saker ger jag dock inte avkall på och det är mitt eet duntäcke och kudde , om jag skulle glömma det ...ja då är helgen förstörd ;-)

Sista helgen var vi i Storlien, jag startade Stållan som har genomgått en otrolig utveckling sista veckan, vi körde rätt mycket dressyr och framför allt sitt på visselpipan under veckan som var, använde duvorna som provokation. Då hon var rätt vild och galen förra helgen, var det nödvändigt att plocka ner den lilla fröken på jorden till denna helg. Söket var nu lite mera moderat men å andra sidan kändes hon helt i hand och jag hade kontroll på henne. Söket blir alltid stort nog vad tiden lider. Hon hade en stöt med respekt på lördagen och partners stånd på söndagen....  Jag är mycket nöjd med min lilla Stålla .

Startade även IRWS Anji som ännu en gång har ett mycket bra sök men inteb fixar att komma först i fågel, okoncentrerad ... ??

Nikez startade jag på söndagen, hon är en viltfinnare och har tidigare under våren fått 2 ÖKL samt 3 ÖKL.... 
Jag har haft en diskussion med Nikez "vårdare"  om hennes vikt , hon skulle med fördel kunna väga 1-2 kg mindre. I söndags blev det hennes fall, efter ett fint fågelarbete mesd resning i första släpp, så kroknade hon sitt tredje släpp och där försvann 1:a priset, att hon är en viltfinnare fick hon visa ännu en gång när hon blev inplockad som partner men då var det försent....  Det blev ännu ett 2:a pris denna gång
Nu blir det sträng diet och så återkommer vi till hösten :-)


Jag återkommer med en summering av vårens träning och jaktprov senare.



Inga kommentarer: