lördag 6 april 2013

Hemmahelg ??


Det känns riktigt konstigt att vara hemma en helg mitt i jaktprovssäsongen. Jag hade planerat att träna unghundarna i helgen men gårdagens tur blev väldigt lång så vi tog en vilodag i dag inför morgondagens start i Rörvattnet. Jag kunde alltså inte hålla mig hemma en hel helg utan efteranmälde då det fanns platser kvar. 
Det är Prazzels sista helg i UKL och nu börjar hon närma sig sitt vanliga jag efter löpen, ska även starta Qajza, både Prazzel och Qajza visade goda takter i går med flera fina fågelarbeten.

Kullbrodern Qakzig ( Se UCH Z. Ditzie Mimsdotter-Resdalens Rotax) startade på sitt första jaktprov idag i Storlidalen, efter 95 minuter i tungt före och fågelarbete i sista släpp fick han sig en 2 UK, Grattis till Kenneth & Qakzen

Dommer kritikk;
Qaxzig starter ut i meget stor fart, fin stil og kraft full aksjon. På tungt føre blir qaxzig noe egenrådig og storgått i starten. Senere jakter han meget bra.Blir sliten utover en lang dag... Stand, lang avanse i motbakke som ender i ny stand. Reiser rype som letter presist. Det skytes og qaxzig er helt rolig i oppflukt og skudd. En meget god unghund som tildeles en velfortjent 2pr.uk. 546334 slipptid 95min

  







Inga kommentarer: