onsdag 6 april 2011

B-kullen 5 år

Bleika
Blaze

Belle "Vikna"

bleika 1 år
B & Y kullen
Bacchus




























































Fina Blaze BIR














Idag fyller min fina Bleika Ionasdotter och hennes syskon 5 år. Jag är otroligt glad och nöjd över min Bleika, hon är alltid glad och positiv samtidigt som hon vill göra allt för att göra mig nöjd. Dessutom är hon både vacker och en otroligt duktig jakt och jaktprovshund , så det så :-)






Bleika säger GRATTIS till sina syskonen Bacchus "Ola", Beau " Mikke", Belle "Vikna", Blaze, Brie och Blixtra "Blixten"

B2-kullen är efter Zettertjärns  Iona och Tarock's Narvik, en mycket jämn kull med mycket bra exteriör och hälsa.  De har visat sig ha mycket goda jaktliga egenskaper och 4 av de 5 som startat på jaktprov är meriterade.



Bleika 1 UKL/HP, 1 ÖKL/HP, 1 SKL, 3 SKL/CK      Cert på utställning
Blaze   1 UKL/HP, 1 ÖKL/HP, 2 SKL/CK                  SE UCH
Belle     2 x 2 AK                                                             CK på utställning
Bacchus  3 AK                                                                CK /R-Cacib på utställning

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas Luzen har fått nåt efter morsan!? Längtar efter honom nu. KOmmer så fort jag kan och hämtar hem han.

Anonym sa...

Grattis till alla mina syskon! Jag har firat dagen med en lång tur i skogen! Min ohyfsade dotter ville inte ta tunneln under vägen på hemvägen utan testade hur det var att korsa E14... Hälsningar Blaze

Unknown sa...

Nämen fyyy, jag rysr Blackie korsade E14, Blaze nu är det dags att tala allvar med din dotter!!'

Lufzen har samma fina ,snälla blick som sin mor Bleika :-) Tror nog han har flera likheter också...det kommer du att upptäcka ....